Tuesday 8 March 2016

Nak pitam

Ptg smlm dlm kul 1 lbh pm..daus call ckp nak blk makan..aku plak x msk apa pun lg..budget nk msk lps asar..

Letak jek hp trus basuh beras n tanak nasik..pahtu siap kan muaz..dia bewak plak..
dlm kepala plan nak msk sardin n telo Mata kebau utk daus...sian dia..

Kuar Dr bilik air dengar hp berbunyik lg..daus kot..ye..betul..dia call x jd blk..dia kluar mkn ngan kawan dia jek..lgpun hujan lebat giler..siap angin kuat lg..
Rumah prisma 2016

X Jadik lah masak...masak ptg jek karang..Ajak muaz tido..dia asyik tgk hujan..siap ada petir...dia lek lek jek Kat tepi tingkap..agaknya kalau aku bagi kluar umah ni Mau dia main hujan..hehe..mak kau dulu ms kecik pun hebat muaz..slalu jek main hujan..tp ko kene redho lah ye nak..kita dok umah flat..klu dok umah teres boleh lah mak ko bg main hujan..kehkeh..

Aku baring Kat bilik smbil layankan muaz tgk hujan..pahtu keluar baring plak Kat depan tv..aku buat2 tido..spy muaz pun baring sama..dia capai hp dia n tgk katun..tv aku tutup..sedar2 Muaz tertido jg..

Aku lipat Baju..siap jek trus gi dapo n mula sukat bahan nak buat kek marble..ikut kan hati malas nak buat tp mengenangkan buttercup tu nak abis tarikh dah..so meh lah kita rajin kan diri..

Memula tu ok jek..x rs pening langsung..bancuh2 bhn..siap..nak bako...pahtu aku kemas dapur n nak bsh alat yg buat kek td...masa ni lah aku rs mcm bdn berpeluh2.. Kepala pusing..Mata kabur..alamakkk..Napa aku ni??

Aku takut pitam kang..sapa pun x tau...cepat2 bsh tangan n baring sblh Muaz..tinggalkan dapo dh mcm kawasan perang...ms ni kepala dh pening sangat..
Cuba lelapkan Mata...nasib baik kek dh masuk dlm oven..tgh bako sdri..aku x tgk pun..

Sedar skjp..aku tgk kek dh agak Hitam atasnya..aku reduced suhu oven n aku try makan asam jawa skit...rs mual Sgt nih..
gi toilet...uwekkkkkk...muntah smua...pahtu ada rs mcm nak berry...omg..??? Apakah ini...
muntah n berry??

Aku takut pitam dlm bilik air...cepat2 kluar n
Wasup n msg daus ckp aku nk pitam..dia bls msg suh aku rilek dlu..

Aku baring jek pas tu..x wat apa..Cuba tido..tp kpala sakit Sgt nih...x leh nak tido..
x lama aku sedar muaz dh bgun..aku Cuba gak gagahkan diri bAngun n buat kan dia susu..aku try basuh pinggan n kemas skit dapur..aku x Mau daus balik keje tgk dapo tunggang langgang..pas kemas ala kadar..aku muntah lg..Kali ni cuma muntah air jek.. omgggg...

Aku pasrah lah..baring jek ni tggu daus blk keje..cepat lah daus balik..aku x tahan dah ni..ngan muaz Nye x mandi lg..hingus meleleh lg...sian dia..

Aku sedar bunyik pintu di bukak..daus balik..legaaa rasanya..dia gi dapo letak apa Ntah..pahtu trus dtg Kat aku..aku ckp smbil nak nangis..daus Ajak g Klinik..tp aku rs x payah lah..pas mkn penadol n tido aku rs akan ok kot..in shaa Allah..bising dia aku x Mau ke Klinik...mcm biasalah..elehhh...kalau dia sakit n demam pun gitu jg..puas aku pujuk ke Klinik...dia pun biasanya x nak g Klinik..huh..

Daus gi kemas dapo..kluar kan kek aku Dr oven n masukan dlm Bekas lain..aku perasan ms muntah td..kek aku jd kecut sbb aku x kluarkan dia Dr oven...ahhhh..lantak ctu lah..

Pahtu aku dengar daus mandikan muaz..aku ckp aku nk mandi..daus bwk aku gI toilet..ms nI rs nak nangis jek rasanya...tgk daus blk keje penat..pahtu trus uruskan muaz n aku..nasib aku baik..dpt suami yg penyayang mcm daus..walaupun dia x tunjuk dia tu romantik bagai...tp aku syukur dia slalu ada utk memenuhi segala keperluan aku..senang ckp mcm tu lah..daus is the best men in my life..aku slalu berdoa agar ALlah perkenankan segala doa daus sbb dia ada lah suami,anak Dan ayah yg baik Sgt..ila Sayang Sgt Kat abg...muahhh...muahhhhahhahaha...

Lps aku mandi daus buat kan air Milo utk aku..tp pas minum tu aku muntah lagik...dh mkn penadol td..aku baring jek lah dlm bilik..muaz ngan daus Kat luar..aku dgr Muaz main2 bajak Lori dia tu..

Dlm kul 11 camtu daus msk bilik n kejut aku..nak tido kat mana dia tya..aku suh tido dlm blk jek lah mlm ni..panggil muaz..Ajak tido...si gendut ni dh kurus..x nak mkn langsung..agaknya sbb demam kot..

Pagi ni bAngun rs mcm dh ok skit..tp still rs lemau dn kpala x best.. call mak..mak ckp abah g mancing..hr ni ada gerhana matahari..dlm kul 8 gitu..redup jek rs walaupun matahari memancar terang..skjp jek dlm 10-15 mnt..

Dah lah dulu...muaz merengek ni..mandi kan dia jap...

No comments:

Post a Comment