Monday 7 March 2016

Demam

Alahaiiii..dh 2 hari laki bini ni x cukup tido..muaz demam pulak..berjangkit dr aku lah kot...aku pun nk kene demam tp tahankan jek..yg ado selsema n batuk kahak pulak..x ilang lg sbb aku x amik ubat apa pun kan..malesss..lantak situ..x yah nk manjakan bdn sgt..nnti baik sdri..

Rasanya daus yg bwk virus demam..mana ntah dia dpt..mgkn dr kawan2 keje dia lah kan..2 mggu lps dia yg memula demam..pahtu jangkit kat aku seterusnya muaz plak kene..jd demam meraton plak..

Muaz klu demam x merengek sgt..cuma time malam jek dia x leh tido sbb hidung sumbat..
Kejap2 tbangun sbb x pandai napas ikut mulut..ngan aku2 skali tbangun...

tp Cuba time siang..demam pun dia ttp hero..lompat sana sini..
daus ckp Muaz demam kuat...kuat drama...Hahhaha..

Smlm daus amik off sbb nk bwk muaz g klinik..
Memula nak g Klinik rozikin...umangaiiii..
ramainye manusiaaaa...x sggp nak tggu..trus Ajak daus gi klinik fatimah taman u..

Tp kecewa sbb doktor peberet " doktor fatimah" xde...ganti ngan doc sri devi kot nama dia...lupe...amboiiii klinik ni makin mahal nak mam..gitu gini semalam habis rm73.. Ubat Sinus..ubat radang...ubat demam..ubat apa ntah lg...lupa..Xpelah...janji dh check doc n muaz demam biasa jek..

Doc tu nak bg naps...ooooo x payah lah ye...aku tolak..sbb aku tau Muaz akan melalak x tentu hala nnti...dia mmg takut utk amik nap...ahhhh..ramai lah bdk yg x suka ngan benda tu..

Emmmm...Muaz skrg ni punya lah susah nak makan..punya lah Gigih aku masakan dia bubur ke..nasi impet ngan soto ke.. ttp x nak mkn..
biskut pun x nak mkn jg...arghhhhhh...stress mak ko ni nak...risau aku..daus pun naik risau..smpi masam muka dia..tanda protes kat Muaz...Hahahha..bdk tu bkn faham apa pun...ko marah dia still boleh gelak2.. Paling kuat pun dia Nyengeh jek kat ko...Hahahha

Pg td paling win lah..muaz x nak mkn ubat plak..biasanya dialah umat yg plg senang mkn ubat..dia suka rs manis ubat tu..

Tp la ni dia mogok x nak ubat..Emmm..aku ada idea...Yee letak ubat dlm susu dia...ahhhh lantaklah..janji ada sikit2 ubat tu msk dlm bdn dia kan..win x teori aku ni..kahkahkah..

So time mskan ubat dlm susu dia tu dia x nmpk..dia tgh tgk katun minion..dh siap suSu aku panggil dia..."muaz,amik susu ni.."
aku hulur jek botol dr pagor dapur tu...tangan dia capai botol susu..tp Mata kearah lain...

Dia tgk apa ek...tajam jek Mata dia tu...ehhhhhh..aku lupa letak bekas ubat dlm peti ais...alamak...dia tau ke aku ltk ubat dlm susu dia...aku tgk Mata muaz...dia perati jek susu dia pahtu tgk bekas ubat tu...

Hahahhahaha...dia tau okkk...trus dia x nak amik susu tu...aku dh bantai gelak...Ooo ko Muaz eh...berckp msh x pandai lagi..tp bijak ko eh nak....hahahha..

Trus Wasup daus...alahai anak ibu yg bijak...dh xleh kelentong dia lg pas ni...
apa pun semoga Muaz cepat sembuh ye yang..
Ayah dia bg ubat mcd...huhu


No comments:

Post a Comment