Monday 27 October 2014

Kek hari jadi

Bismillahirrahmannirrahim...

Snow cheese cake.
First time Cuba buat kek secantik ni..
buat khas sempena ulang tahun anakanda kesayangan Kami iaitu
Muhammad Muaz bin Mohd Firdaus
yang jatuh pada tanggal 20/10/2014


Memang mencabar Sgt nak buat kek ni..
Yelah,bg new beginner macam saya ni
Banyak step yang x pernah dibuat sebelum ni..demi Muaz ibu gigihkan juga hati nak buat kek ni.

Antara bab yang susah bila nak melapah kek tu untuk jadikan beliau terbahagi kepada 2 bahagian.Fuhhhh..berpeluh2 ketiak akak ni .
Takut belahan jadi senget ke atau tak sama rata.
Mulut ni kumat kamit selawat atas Nabi sepanjang buat kek ni...
Alhamdullilah,niat yang baik Allah kabulkan..aamiin..

Saya ikut resepi dari azie kitchen.
memang kejadian kek ni sgt cantik dan sangat gebu gebas..sangat berhajat utk buat kek ni lagi..dan lagi..

Tengok muka En.daus pun tau yang dia rasa bangga dgn kek yg saya buat ni..Huhu
bukan x pernah buat kek sblm ni..cuma kek ni yg plg indah kejadianya...Hahhaha


saya akan kongsi resepi dan cara buat step by step di entry yang akan datang ye..insyallah.
manalah tau kot2 ada adik2 yg nak blajar buat kek ni..mana yg saya tau akan saya kongsikan..

untuk anakanda kesayangan ibu,
Muaz,ibu  sayang sangat kat muaz,
semoga muaz dipanjangkan umur,
diberi kesihatan yang baik,
dan sentiasa di bawah lindungan Allah
semoga muaz jadi anak yang soleh
muaz harapan ibu dan ayah.
ibu SAYANG sangat kat Muaz..
muah..muah..muah..
Baru lahir ayah dah snap gambo...hihihi

alololo...comeynya dia
syeksii anak ibu...

my lovely muaz..



No comments:

Post a Comment